Yosemite National Park, beer op de weg!

15 juli 2012 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Nog altijd niet helemaal in ons ritme maar eigenlijk bevalt het wel, om 7 uur zitten we weer in de ontbijtzaal. Na een goed ontbijt gaan we het Yosemite National Park in. Het is hier werkelijk schitterend, prachtige natuur! Ik kan dit met geen ander plek vergelijken. In de ochtend komen we 2x een hert tegen, ik heb ze helaas niet op de foto kunnen zetten. We komen langs een waterval, Bridal Veil Falls, die vanwege de tijd van het jaar helaas niet meer zo spectaculair is, maar desondanks zeker de moeite waard. Het klimmen en klauteren bij de rotsen en het riviertje vinden we allemaal erg leuk. Alleen beetje jammer dat het zweet me uitbreekt, ik heb in het bezoekerscentrum gelezen dat hier vogelspinnen leven...... Ik heb dit natuurlijk niet aan Kimberley en Dylan verteld, maar ik was opeens niet meer zo blij met mijn blote benen... Gelukkig heb ik ze niet gezien! We komen ook nog een heleboel eekhoorntjes tegen. In de middag gaan we naar Maripose Grove waar we de Grizzly Giant (een boom van 64 m hoog en 30m omtrek) zien en de California Tunnel Tree (een boom waar je in kunt staan). De bomen hier maken op ons veel indruk. We hadden de hoop al op gegeven, maar in de auto, op de weg terug stonden we toch opeens oog in oog met een beer! Zo'n bizar moment!!!! Ik vind het nog het meest te vergelijken met het moment dat we in Kenia de eerste olifant tegen kwamen. Geweldig! Er lag een dood dier op de weg en daar kwam hij op af. Patrick op de rem en aan de kant van de weg geparkeerd. Ik mijn raampje open en foto's maken! Patrick, die van nature geen held is waar het dieren aan gaat, stapte uit de auto om het beter te kunnen zien. Uiteindelijk werd de beer weggejaagd door een stel motorrijders. Moeilijk uit te leggen aan Kimberley en Dylan dat dit het beste was omdat de beer anders misschien werd doodgereden.  Al met al een hele belevenis, een beer op een meter of 5 bij je vandaan. Hij zag er zo vriendelijk uit.... De rest van de weg terug geen wild meer gezien. Bij het hotel nog even gezwommen, gegeten en met de kippen op stok. Morgen wacht Mammoth Lakes op ons.

1. Grarda:
    17 juli 2012
    Wat fantastisch, een echte beer tegenkomen.
  2. Jolanda:
    17 juli 2012
    Als er een spin op je fiets zit moet die door een ander weggehaald worden en nu met blote benen in de rivier. Stoer hoor!!!
  3. Carmen:
    17 juli 2012
    Hi Eveline! Wat een mooie verhalen! geweldig dat je een beer zo in het echt hebt gezien! Ik hoop dat jullie het super hebben! XXXX