Van Whitefish naar Cranbrook

7 augustus 2013 - Cranbrook, Canada

Geen spectaculaire rit vandaag. Wel door de bergen maar verder niet heel interessant.

Het leukste vandaag was het bezoek aan het plaatsje Kimberley. Ooit een mijnwerkersplaatsje geweest maar daar is behalve in het museum weinig meer van te zien.

Na de beste tijd in de mijnen hebben ze het dorpje een beetje als in Beieren gemaakt. De souvenirwinkels en ook de restaurantjes doen Duits/Oostenrijks aan. Ze doen hun best maar erg veel animo lijkt er niet voor te zijn, misschien in de winter...

De grensovergang was deze keer trouwens een stuk eenvoudiger! De douanier vroeg of we alcohol of tabak bij ons hadden en waar we vandaan kwamen. Daarna nog hoe lang we nog in Canafa bleven en of we nog terug gingen naar de VS. Toen we alle vragen hadden beantwoord konden we gelijk doorrijden! Zo kan het dus ook!

Het eerste hert in Canada hebben we ook al gezien, langs een 80km weg, gewoon aan de kant van de weg! Als die voor de auto springt ben je niet blij!! We hebben trouwens een paar dagen geleden gezien hoe zoiets afloopt. Er lag een dood hert aan de kant van de weg en aan de andere kant van de weg stond een auto behoorlijk in de kreukels!

Morgen gaan we naar Banff National Park, voor de laatste 3 nachten alweer. Op onze route naar Banff komen we eerst door Kootenay National Park. Ben benieuwd hoe de Canadeese Nationale Parken zijn!

1. Grarda van Es:
    8 augustus 2013
    In Canada geen Ranger-opdrachten meer?