Banff National Park

9 augustus 2013 - Banff National Park, Canada

Vandaag Banff National Park bekeken. Allereerst via de Bow Valley Parkway naar Lake Louise Gondela gereden. Leuk met een stoeltjeslift in 14 minuten naar boven gegaan, 2088 meter! Van boven een mooi uitzicht op het landschap en Lake Louise in de verte.

Na wat te hebben rondgekeken in het Wildlife Interpretive Centre en wat gegeten en gedronken te hebben zijn we weer met de stoeltjeslift naar beneden gegaan en verder gereden naar Lake Louise en Moraine Lake. Mooie blauwe meren, alleen wel een beetje massaal... Helaas op beide locaties geen Wild gezien. Nog een poging gedaan om in het bos aldaar te wandelen, maar Kimberley vond het na een kleine kilometer toch te spannend worden... Inmiddels liep het al tegen het einde van de middag en besloten we terug te rijden naar Bannff.

Daar zijn we nog naar het Buffalo Nations Luxton Museum gegaan. Een mooi museum!

De dag geëindigd bij een restaurant aan Banff Avenue, lekker!

Morgen ons laatste dagje... Geen drukke plannen, spullen bij elkaar zoeken en hopen dat alles nog in de koffer past en nog wat wandelen in het bos/de bergen hier bij Banff zelf.

1. Grarda van Es:
    10 augustus 2013
    De koffers zijn toch nog ingepakt?
    Zal ik maar niet vragen hoe de auto er vanbinnen uitziet?
  2. Danielle:
    11 augustus 2013
    Luitjes, weer enorm genoten van jullie reisverslag! Goede reis naar huis en zie graag het album een keer. Groetjes uit Gouda