Van San Francisco naar El Portal

14 juli 2012 - Mariposa County, Verenigde Staten

Wederom vroeg wakker geworden dus om 7.00 uur weer aan het ontbijt. Daarna de koffers ingepakt en naar de autoverhuur, nog geen 100 m verderop, gelopen. Om 9 uur zitten we in onze auto voor de komende 3 weken, een witte Ford Edge! Werkelijk de mooiste auto die in de garage stond! Eerst richting de Golden Gate Bridge gereden, helaas was deze door de mist niet op z'n mooist. Vanwege de mist hebben we ook het uitzichtpunt Twin Peaks maar overgeslagen en zijn we na over de Golden Gate Bridge te hebben gereden direct richting El Portal vertrokken. Een mooie rit en we hebben onze ogen uitgekeken wat betreft de auto's en vrachtwagens die we onderweg tegenkwamen. Daar is onze eigen Chevy Van niks bij... Rond 15.00 uur komen we bij ons hotel aan. We besluiten Yosemite National Park morgen in te gaan en nu even op te frissen in het zwembad. Vergeleken met de 16 Gr. In San Francisco is het hier met ca. 37 Gr. lekker warm. Na het eten lopen we nog even naar de Merced River, welke langs ons hotel loopt. En dan is het alweer bijna bedtijd...