Glacier National Park

6 augustus 2013 - Glacier National Park, Verenigde Staten

Vanmorgen vroeg op pad gegaan om Glacier National Park te bezoeken. Na aankomst uiteraard eerst langs het Visitor Centrum geweest om de Junior Ranger Programma's te halen. Daarna naar de Discovery Cabin waar een oude ranger uitleg gaf over opgezette dieren aldaar. De ranger was 15 jaar geleden ook in Nederland geweest; in Leiden, Den Haag en hij wist ook van de tulpen....

Na deze ontmoeting het park door gereden via de Going-to-the-sun Highway. Van het westen naar het oosten en vervolgens naar Many Glaciers. Waar je de meeste kans hebt om beren te zien. Op het moment dat we onze berenzoektocht op wilden geven zagen we een aantal auto's langs de kant van de weg staan en mensen met camera's in de hand in de berm. Gauw auto parkeren en kijken wat hier te zien was! En ja hoor! Eindelijk dan een Grizzlybeer!! Een meter of twintig/dertig bij ons vandaan. Liep hij gewoon lekker te schooieren en te eten, zich niks aantrekkend van de mensen in de berm. Toen hij iets uit zicht verdween liep Patrick met Kimberley en Dylan een stukje verder en daar zagen ze er nog één! Heel bijzonder om ze van dichtbij in de natuur te zien!

Nog geen kwartier nadat we weer verder waren gereden zagen we opnieuw auto's aan de kant van de weg en mensen verderop in het gras staan. Toch maar week kijken wat hier dan was... Het was ver weg, maar met mijn camera kon ik ver genoeg inzoomen om te zien dat het om een vrouwtjes Eland ging! Die hadden we ook nog niet gehad! Na twee foto's te hebben kunnen maken verdween ze in het struikgewas.

Nog weer een kwartier later zagen we een Sneeuwgeit op een rots langs de kant van de weg staan! Onze dag was dus compleet! Buiten deze dieren hebben we ook de hele dag door prachtige natuur gereden. Een mooie afsluiting van onze trip door Amerika! Om 19:00 uur waren we pas weer terug bij ons hotel. Morgen gaan we weer de grens over naar Canada voor de laatste 4 nachten.

Ps. De Ranger patch is natuurlijk vandaag ook weer gehaald.

1. Alfred, Vera en Michelle:
    7 augustus 2013
    Gaaf! Indrukwekkend om te zien!
  2. Grarda van Es:
    7 augustus 2013
    Dat is ook weer een heel mooie dag geweest.
    Succes bij de grensovergang, maar waarschijnlijk kun je gemakkelijker Amerika uit dan erin.