Van Cranbrook naar Banff via Kootenay National Park

8 augustus 2013 - Banff National Park, Canada

Vandaag op tijd vertrokken voor onze reis naar Banff. Aan het begin van de route bij een winkeltje gestopt om even te kijken. Heel toevallig was dit winkeltje eigendom van een Nederlandse vrouw die hier sinds 5,5 jaar woont. Aardige vrouw die oorspronkelijk uit Uithoorn kwam. Ze gaf ons de tip om te stoppen bij Whiteswan Lake Provincial Park, vanwege de Hot Springs in dit park. Wat een goede tip! We hebben genoten van de 3 bronnen. Een hele koude, een lauwe en een erg hete. In het park zagen we ook nog een hertje.

Na een uurtje weer verder gereden richting Banff. We kwamen door Kootenay National  Park, ook een mooi park! Vanuit Kootenay rijd je gelijk Banff National Park in. Van de overstromingen een paar weken geleden is niet veel meer te zien.

De stad Banff is duidelijk het Gerlos van Canada! Een heel leuk toeristenplaatsje! Vanavond Banff Avenue uitgelopen en wat winkeltjes gekeken, leuk leuk!

Voor morgen hebben we alweer het één en ander op het programma staan. Zo willen we bij Lake Louise met de gondel de berg op, wil ik graag ook bij Moraine Lake kijken en willen we nog naar een museum hier in Banff... We hoeven ons dus niet te vervelen! De dagen vliegen voorbij... :-(

1. Grarda van Es:
    9 augustus 2013
    Druk, druk, druk. Straks, thuis uitrusten?
  2. Alfred, Vera en Michelle:
    9 augustus 2013
    Gezellig he in Banff? Gelukkig hebben jullie geen last van de gevolgen van de overstromingen. Lake Louise is erg de moeite waard.. Bij Moraine Lake zag Alfred een grizzly beer, dus wie weet.... Heel veel plezier! Genieten maar!
  3. S dongelmans:
    9 augustus 2013
    nou dat staat ons ook te wachten zo te horen is het allemaal erg mooi daar en vooral Banff schijnt erg gezellig te zijn
    groetjes en nog veel plezier