Vancouver

22 juli 2013 - Vancouver, Canada

Zoals verwacht werd het een rommelige nacht. Door het vroeg naar bed gaan van gisteren waren we allemaal rond drieën al enigszins wakker. We hebben het douchen weten te rekken tot tegen zessen, maar voor  zeven uur zaten we al aan het ontbijt hier in het hotel. Een prima ontbijt overigens. Gelijk herkende ik de zure lucht van het brood, dezelfde lucht rook ik vorig jaar ook. Maar de smaak is prima en daar gaat het uiteindelijk om.

Na het ontbijt vertrokken we richting Stanley Park, met z'n 400 ha het grootste stadspark van Noord Amerika. Vanaf de parkeerplaats wandelden we via Beaver Lake, waar we helaas geen bevers hebben gezien, naar Prospect Point en de Lions Gate Bridge.

Na de lunch in Gastown zijn we de cruiseboten gaan bekijken die in de haven lagen, erg indrukwekkend! Daarna vonden we het allemaal genoeg voor vandaag en zijn we terug gereden naar het hotel. Eventjes anderhalf uur lekker niks doen! Voor het eten zijn we lopend vanaf het hotel wat gaan zoeken maar dat viel nog niet mee, waardoor we uiteindelijk eindigden bij de Mac.

Vancouver heeft mooie plekken maar de zwervers zijn hier overal erg overheersend aanwezig waardoor we ons hier niet heel prettig voelen. Morgenochtend vertrekken we naar Seattle, ik ben benieuwd hoe de controle bij de grensovergang naar Amerika is.

1. Alfred, Vera en Michelle:
    23 juli 2013
    Jullie hebben veel gezien van Vancouver! Leuk! Een goede reis morgen naar de USA!
  2. Marcel:
    23 juli 2013
    Hopelijk straks wat minder zwervers.
  3. S dongelmans:
    23 juli 2013
    al veel gezien in \Vancouver goede reis verder
  4. Grarda van Es:
    America, here they come.