De reis naar Vancouver

22 juli 2013 - Vancouver, Canada

Vandaag was het dan eindelijk zover, onze tweede trip naar Amerika kon beginnen! Rond 09:15 uur stonden onze taxi's, Fam. Vermeulen en Fam. Van Es, voor de deur. Ingecheckt hadden we huis al, op Schiphol hoefden we alleen nog onze koffers in te leveren. Er leek een enorme rij, maar al met al was het toch me een kwartiertje gepiept! Ook bij het inleveren van de koffers heb je tegenwoordig niet meer met personeel te maken. Je zet de koffers op een band, scant je boardingpas en de computer doet de rest. Mooi op tijd stapten we het vliegtuig in en met een kleine vertraging omdat de tv-schermpjes het niet deden vertrokken we 20 minuten later dan gepland richting Vancouver. Onderweg een beetje muziek luisteren, een boekje lezen, een filmpje kijken een spelletje spelen met Kimberley en wat eten en drinken, dan gaat de tijd nog best snel. Na een rustige vlucht van 9 uur landden we om 13:45 uur lokale tijd op de luchthaven van Vancouver. Ook Kimberley en Dylan hebben we niet gehoord tijdens de vlucht! Super! In tegenstelling tot vorig jaar waren we hier zo door de douane! We hadden slechts 2 mensen voor ons dus binnen 10 minuten stonden we bij de bagageband. Nadat we de koffers hadden gingen we op zoek naar Hertz autoverhuur. 5 minuten lopen van het vliegveld. Over de auto niks te klagen, een Dodge Journey. De mevrouw van de navigatie in de auto spreekt zelfs Nederlands dus  we reden zonder probleem in 1x op ons hotel, in het centrum van Vancouver, af. Rond half vier waren we hier en na een rondje te hebben gelopen en wat te hebben gegeten zijn we om vijf uur/half zes gaan slapen. Niet heel slim, maar ja de vermoeidheid hè... Nu is het dus 1 uur en zijn Kimberley en ik klaarwakker. Nou ja even mijn verhaaltje schrijven en dan hoop ik weer een paar uurtjes te slapen... Die eerste nacht is nou eenmaal bagger met 9 uur tijdsverschil...