Van Vancouver naar Seattle

23 juli 2013 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Na een betere nacht toch nog om 5:30 uur wakker. Dat geeft niet, kunnen we lekker bijtijds aan de dag beginnen. Na het ontbijt hebben we uitgecheckt en om acht uur konden we al op pad richting Seattle.

De grensovergang van Canada naar Amerika leek vrij soepel. Na een minuut of 20 stonden we al bij het poortje maar dat bleek niet alles te zijn. We moesten de auto parkeren en een kantoor in om formulieren in te vullen. En dat ging behoorlijk op z'n elfendertigste...  Al met al hebben we er twee uur over gedaan om Amerika binnen te komen.... Patrick moest zelfs uitleggen waarom zijn Esta niet meer geldig is en waarom hij een nieuw paspoort heeft.... Esta hoef je alleen te hebben als je via de lucht of via water Amerika binnen komt dus waar hebben we het überhaupt over... Maar ja, je moet er wat voor over hebben...

Even na elven konden we onze reis naar Seattle vervolgen. Ik hield nog rekening met oponthoud vanwege een brug bij Seattle die in mei is ingestort, maar daar hebben we niks van gezien.

Tegen tweeën parkeerden we onze auto bij het hotel, naast Space Needle! Na ons te hebben opgefrist en de kinderen hebben geskypt met opa en oma wandelen we naar Pike Place Market, zo'n beetje het toeristisch hoogtepunt hier. En inderdaad, niet overdreven, een hele leuke markt, zowel binnen als buiten! Vanuit Pike Place loop je ook gelijk langs de kust dus dat hebben we ook meegenomen.

Op te terugweg eten we een broodje bij Starbucks. We hebben een flinke lunch gehad dus niemand heeft trek in meer.

Onze volgende stop is Eatonville om Mount Rainier National Park te bezoeken. De natuur in, daar komen we voor!

1. Marcel:
    24 juli 2013
    Dylan had wel naar ze zin om naar mensen te kijken leuke foto.
  2. S dongelmans:
    24 juli 2013
    een heel gedoe om de grens over te gaan maar het is gelukt.
    en straks de natuur in veel plezier.
  3. Grarda van Es:
    24 juli 2013
    Afgezien van het oponthoud bij de grens, klinkt het allemaal weer geweldig. En Skype is wel een mooie uitvinding, zover weg en toch dichtbij.
  4. Alfred, Vera en Michelle:
    24 juli 2013
    Fijn dat jullie in Seattle zijn aangekomen! Ziet er goed uit allemaal! We zijn benieuwd naar Mount Rainier.