San Francisco

13 juli 2012 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Ik zag het gister al aankomen, als je om 16.00 uur gaat slapen vraag je er natuurlijk om om midden in de nacht wakker te worden. En inderdaad om 4 uur vannacht waren we allemaal klaar wakker, en dan duurt het best lang voordat het 7.00 uur is.... Even na zevenen zaten we dan ook al aan ons ontbijt in een tentje naast ons hotel, en we waren niet de enigsten... Rond achten waren we al aan de wandel in San Francisco. Omdat alles nog dicht was besloten we  eerst met de Cable Car naar Fishermans Warf en Pier 39 te gaan. Vooral Pier 39 vond ik erg leuk. In de verte zagen we het gevangeniseiland Alcatraz liggen. Qua zeeleeuwen hadden we pech, er lag er slechts 1... Na een hele ochtend daar doorgebracht te hebben zijn we met de Cable Car terug gegaan. Bij China Town zijn we uitgestapt om daar even te kijken, maar zowel van Chinatown als van Union Square had ik wat meer verwacht. Kimberley en Dylan hadden het inmiddels wel gehad dus we hebben nog wat gewinkeld, gegeten en gedronken en het tot 18.00 uur weten te rekken. Om 18.10 lagen ze allebei al diep te slapen. Ben benieuwd hoe laat ze morgen wakker worden. De Golden Gate Bridge hebben we naar morgen verplaatst, het is aardig uit de richting en morgen halen we de huurauto op dus kunnen we er makkelijker heen rijden. Hetzelfde geldt voor Twin Peaks.

Qua jetlag valt het me niet tegen, ben wel wat moe, maar dat komt meer door de afgelopen nacht, ik denk dat het morgen weer helemaal normaal voelt.

De Amerikanen zijn allemaal even vriendelijk, spontaan en vrolijk! Kunnen Nederlanders nog wat van leren...

Morgen dus de laatste bezienswaardigheden hier in San Francisco bekijken en dan op naar Yosemite National Park.

1. Monique:
    Hai!

Foto's brengen herinneringen terug hoor! Als je gelegenheid hebt, je hebt ook een uitkijkpunt over de golden gate die je het makkelijkst met de auto kan bereiken. Is een aanrader!

Veel plezier
  2. Marcel:
    veel plezier vandaag allemaal
  3. Grarda:
    14 juli 2012
    Leuk hoor, om daar zo rond te lopen.
  4. Ron:
    14 juli 2012
    ziet er al mooi uit veel plezier en geniet van je wereldse reis
  5. Alfred, Vera en Michelle:
    14 juli 2012
    Hartstikke leuk om jullie ervaringen te kunnen lezen! Veel plezier allemaal!