Van Pocatello naar Jackson bezoek Grand Teton National Park

30 juli 2013 - Jackson, Wyoming, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn we vanuit Pocatello vertrokken richting Grand Teton National Park. Een National Park waar herten, beren, bizons etc. leven. We zijn nog even een stukje het bos in gewandeld, Patrick wilde graag een beer spotten maar Kimberley en ik vonden dat toch wat te spannend... Helaas hebben we ze vanuit de auto niet gezien. Wel hebben we een kudde bizons langs de kant van de weg in het gras zien grazen. Bijzondere ervaring! Ook hebben we eindelijk een hert op de foto kunnen zetten.

Kimberley en Dylan hebben ook weer het Junior Ranger Programma gedaan en wederom een badge verdient. Deze keer moest er ook een onderdeel met een echte ranger gedaan worden. We hebben gekozen voor het Bear Safety event. Was leuk en leerzaam. Verder hebben ze weer een heel boekje met vragen moeten beantwoorden, oftewel ik heb het er maar druk mee gehad!

Rond half zes waren bij ons hotel in Jackson, niet ver van Grand Teton. Jackson is een weer een heel leuk plaatsje in Westernsfeer. Maar voor we daar konden gaan kijken wilden Kimberley en Dylan eerst even zwemmen... Dus eerst half uurtje gezwommen en om zeven uur nog het dorp in gegaan. We hadden geïnformeerd naar de openingstijden van de winkels en dat bleek tot een uur of acht, negen te zijn. In het dorp hebben we ons goed vermaakt! Leuke winkels en erg leuk opgezet en aangekleed!! Kimberley en Dylan hebben beiden een cowboyhoed gekocht, ze kregen zelfs in een winkel nog een compliment over hun goede gedrag! Die man moest eens weten... Nou ja, eigenlijk mogen we niet klagen... 80% van de autoritten gedragen ze zich super, af en toe gaan ze even uit hun dak, maar dat hoort erbij. Pas om kwart over negen waren we weer terug bij ons hotel.

Morgenochtend gaan we paardrijden bij een ranch vijftien minuten hier vandaan! Ik ben benieuwd! Vanavond heeft Patrick gebeld om te reserveren en om 10 uur kunnen we mee in de rit! Daarna rijden we door naar Yellowstone! We zullen 3 nachten in Yellowstone National Park verblijven en waarschijnlijk die tijd niet online zijn!

De tijd gaat weer veelste snel, de dagen vliegen voorbij en we moeten soms echt keuzes maken... Maar we genieten er allevier enorm van om weer in Amerika te zijn!

Ik heb het al eens eerder gezegd maar de mentaliteit en de waarden en normen van de Amerikanen zijn een stuk beter dan die van ons Hollanders! Ook tijdens deze reis valt dit ons weer heel erg op!

1. Marcel:
    31 juli 2013
    Jammer geen beer te bekennen
  2. Nel en Cees:
    31 juli 2013
    Wat een belevenis, klinkt allemaal heel goed.
  3. Alfred, Vera en Michelle:
    31 juli 2013
    Jullie komen tijd tekort! Fijn dat het weer zo leuk is allemaal! Jammer dat we het nu 3 dagen zonder reisverhaal bij het ontbijt moeten doen... Heel veel plezier daar!
  4. Grarda van Es:
    1 augustus 2013
    't Is stil aan de overkant (van de oceaan)