Van Boise naar Pocatello via Craters of the moon

29 juli 2013 - Pocatello, Idaho, Verenigde Staten

Vanmorgen hebben we voor het eerst niet in het hotel gegeten maar onderweg broodjes gehaald. Vandaag hadden weer een vrij lange dag, via Craters of the moon naar Pocatello. Wat neer komt op ruim 4,5 uur non stop rijden.

Craters of the Moon is een gebied waar ca 15.000 jaar geleden lavastromen uit een breuk in de Great Rif begonnen te stromen. Pas 2000 jaar geleden hielde de stromen op nadat er in totaal 8 uitbarstingen waren geweest. In 1969 hebben de astronauten van Apollo 11 in dit gebied geoefend voor de maanlanding. Het is een bijzonder gebied om te zien, heel apart.

Na Craters of the Moon kwamen we in Blackfoot waar het Idaho Potato Museum is gevestigd. Idaho is de aardappelstaat van de VS. Hier worden de aardappels voor het hele land verbouwd. We vonden het een leuk museum met veel informatie over de aardappel, oude werktuigen en de grootste potato chip, 63 cm, ter wereld.

Pas rond half zes kwamen we aan bij ons hotel. Natuurlijk moest er voor het eten eerst gezwommen worden. Dus gauw even naar het zwembad, daarna wat eten bij Applebee's (een aanrader) en daarna nog even zwemmen! Vandaag heb ik, die niet eens zelf kan duiken, Dylan vanaf de kant leren duiken! Kimberley kan ook niet duiken dus die oefende ook mee. Maar eerlijk is eerlijk; Dylan het eerder onder knie!

Morgen gaan we naar Grand Teton National Park!

1. Grarda van Es:
    30 juli 2013
    Wat zien jullie weer veel.
    Heel leuk, om elke dag je verhaal te lezen.
    xx
  2. Marcel: